صفحه اصلی ارتباط با ما ورود عضویت

توبه توقف نیست دور برگردان است

بعضی ها فکر می کنند که اگر توبه کردند سر سجاده یک گوشه ای بنشینند ودعا و نماز بخوانند و بعد می گویند که چرا خدا حاجت ما را نمی دهد . توبهتوقف نیست ، اصلاح حرکت است . دوباره به زندگی ات برگرد و همان مسیری را کهاشتباه آمدی درست بیا . توبه دور برگردان است .

من در مسیر زندگیبه پدر و مادرم بدی کرده ام ، حالا توبه کرده ام ، خوب شروع به خوبی می کنم . فکر می کنید فقط با نمازخواندن جبران می شود ؟ خیر. این طور نیست .

 

من به مدرسه ی خودم بدی کردم و خوب درس نخواندم ، برگرد و درست درس بخوان .

من در کار اقتصادی خودم خلاف کردم با استغفار تنها کار درست نمی شود . باید برگردیم و آن را درست کنیم .

مثلاینکه این دیوار را کج چیده ام و بنشینم گریه کنم ، آیا دیوار خودش راستمی شود؟ خیر . باید دیوار را خراب کنیم و دوباره آن را بچینیم .

وقتی من مسیر را اشتباهی رفتم ، خدا به من اجازه ی برگشت می دهد زیرا اگر اجازه برگشت نمی داد بیچاره بودیم .

دردعای افتتاح داریم : خدایا باب توبه را برای ما باز کردیم و ما از تو تشکرمی کنیم . این یک حالت برای تثبیت بندگی ماست . خدا تا آخرین لحظه ی عمرماین دوربرگردان را برای من گذاشته است . تمام مسیر زندگی من خراب بوده است . در لحظه ی آخر نیت جبران می کنم .

حُر صبح توبه کرد و ظهر شهید شد . وهب امروز توبه کرد و چند روز بعد شهید شد . صدق نیت مهم است .

همینکه نیت من این است که اگر به همسر، پدر و مادر و خودم بدی کردم می خواهمجبران کنم . اگر در شغل و به دوستانم بدی کردم جبران کنم . پس اینها زمانها ، مکان ها و حالت هایی هستند که بندگی ما را تثبیت می کند و معنای هیچکدام از آنها توقف نیست . نه در آن مکان و نه در آن زمان و نه در آن حالت ،اجازه ی توقف دارم و هیچ کدام از آنها هم تعطیل کردن زندگی نیست . بندگی یعنی اصلاح زندگی

 

حجت الاسلام ماندگاری / برنامه ی سمت خدا / مورخ 24 / 12 / 1389

کامنت ها
شعر شهادت امام جواد علیه السلام

شعر شهادت امام جواد علیه السلام

ادامه مطلب
انواع حق الناس

انواع حق الناس

ادامه مطلب
خدا چه ندارد؟ چه نمی داند؟ چیست که نزد خدا نیست؟

خدا چه ندارد؟ چه نمی داند؟ چیست که نزد خدا نیست؟

ادامه مطلب
بصیرت چیست؟ خوارج چه کسانی هستند؟

بصیرت چیست؟ خوارج چه کسانی هستند؟

ادامه مطلب
پیر پالان دوز کیست؟

پیر پالان دوز کیست؟

ادامه مطلب
اشعار اردو

اشعار اردو

ادامه مطلب
لیست کتب کتابخانه وقف در گردش

لیست کتب کتابخانه وقف در گردش

ادامه مطلب
طرح وقف در گردش چیست؟

طرح وقف در گردش چیست؟

ادامه مطلب
مجموعه رنگ آمیزی در موضوعات مختلف

مجموعه رنگ آمیزی در موضوعات مختلف

ادامه مطلب
کلید فهم نهج البلاغه.

کلید فهم نهج البلاغه.

ادامه مطلب
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد